In Bedrijfsrooster is het mogelijk om taken aan een dienst toe te voegen. Hiermee specificeer je werkzaamheden binnen een dienst. Zo heb jij als manager overzicht, en weet de werknemer precies wat er wanneer van hem/haar verwacht wordt.
Hoe creëer ik Taken om toe te voegen?
De taken die je toevoegt aan diensten dienen eerst als afdelingen gecreëerd te worden. De kleuren toegevoegd aan deze afdeling komen in de takenbalk terug en bieden visueel overzicht. Afdelingen met bijbehorende kleuren maak je als volgt aan:
- Ga naar Menu: "Beheer > Afdelingen > Toevoegen"
- Vul de naam van de Taak in, en selecteer een kleur
- Selecteer indien gewenst een benodigde competentie om deze taak uit te voeren, zodat de juiste werknemer voorgesteld wordt voor de dienst waar deze taak aan toegevoegd is.
Hoe voeg ik Taken toe aan een dienst?
- Ga naar Menu: "Beheer > Instellingen > Weergave > Diensten > Activeer taken bewerken in Dienst Popup > Ingeschakeld"
- Ga naar het rooster en creëer een dienst
- Selecteer de begintijd van de dienst zodat de Takenbalk verschijnt
- Klik en sleep van begin- tot eindpunt in de Takenbalk, om een tijdvlak te selecteren waar je een taak aan wilt toekennen
- Klik met de rechter muisknop op het geselecteerde tijdvlak
- Kies voor Afdeling toekennen > selecteer gewenste taak
Taken inzichtelijk middels de Personenweergave
Om op dagniveau het best inzichtelijk te krijgen welke werknemer met welke taak bezig is, bekijken we het rooster in de Personenweergave (1), en bekijken we slechts één dag op de kalender (2).