In Bedrijfsrooster kun je verschillende acties uitvoeren waardoor er een e-mail verstuurd wordt naar het ingevulde e-mailadres in het werknemersdossier. Als deze e-mail niet aankomt is dat uiteraard vervelend. Via onderstaande stappen achterhaal je de oorzaak en verhelp je het probleem.
- Dubbelcheck of het goede e-mailadres is ingevuld in het werknemersdossier.
- Zorg dat de werknemer de spambox checkt nadat hij/zij een mail had moeten ontvangen.
- Ontvangt de werknemer geen dagelijkse notificatie van roosterwijzigingen? Dan komt dit waarschijnlijk door de persoonlijke notificatie instellingen. In onderstaande artikel wordt in werknemersperspectief uitgelegd hoe je notificatie instellingen wijzigt:
Push Notificaties ontvangen via de Bedrijfsrooster App - Controleer of het niet aankomen van de e-mail aan Bedrijfsrooster ligt door met een ander e-mailadres een test e-mail te versturen naar het e-mailadres waar de Bedrijfsrooster mail niet aankomt.
- Afhankelijk van de e-mailinstellingen van de werknemers, worden mails van onze e-mailadressen in zeldzame gevallen als onveilig gemarkeerd. Hierdoor zijn deze mails niet zichtbaar in de inbox. Dit verhelp je door onze e-mailadressen toe te voegen als veilige afzenders. Bij elke e-mail provider werkt dit anders. Hieronder voor de meest voorkomende providers een korte toelichting:
- Gmail
- Onder het Google logo staat Gmail met daarnaast een klein driehoekje.
- Klik op dit driehoekje en je ziet een dropdown waar ook Contacten in staat.
- Klik op het + symbool rechts onderin de hoek.
- Vul de hieronder genoemde Bedrijfsrooster e-mailadressen in van de toe te voegen contactpersoon.
- Klik op opslaan.
- Outlook/Hotmail
- Klik op het tandwiel icoon
- Klik op Opites
- Klik onder het kopje 'Ongewenste E-mail voorkomen' voor 'Veilige en Geblokkeerde Afzenders".
- Klik op 'Velige Afzenders'
- Vul de hieronder genoemde Bedrijfsrooster adressen in
- Klik op 'Aan lijst toevoegen'
- iOS/iCloud
- Open het adresboek via de launchpad of de applicatiemap.
- Klik op de toevoeg knop onder de contact lijst.
- Je ziet een popupscherm.
- Vul de hieronder genoemde Bedrijfsrosoter adressen in en klik op 'OK'.
- In te vullen Bedrijfsrooster e-mailadressen:
- Gmail
Indien al deze stappen doorlopen zijn, en verzonden mails worden nog steeds niet ontvangen, vernemen wij graag middels een ticket (vraagteken rechtsboven) vanuit de ingelogde omgeving van de verzender van de mail de volgende info:
- Wat voor mail is er geprobeerd te versturen?
- Hoelaat heeft verzending plaatsgevonden?
- Wie is de beoogde ontvanger?
- Indien er een foutmelding wordt getoond bij verzending; de exacte foutmelding.