Werknemers toevoegen kan op twee manieren worden gedaan. Dit kan je zelf doen of door middel van een bulk upload.
Hoe kan ik zelf werknemers toevoegen?
- Klik op de "Toevoegen" knop op de personeel pagina
- Vul de naam en eventueel aanvullende gegevens in.
- Vul optioneel de contract en arbeidspatroon gegevens in.
- Als het toevoegen geslaagd is, kan je later nog gegevens toevoegen of bewerken.
Om een account te activeren is een e-mailadres van de gebruiker nodig. Pas als je de login status op actief hebt gezet wordt een uitnodiging verzonden. De werknemer wordt in deze e-mail verzocht zijn account te activeren door een wachtwoord in te stellen.
Hoe kan ik werknemers in bulk toevoegen?
Bedrijfsrooster Support helpt je graag om zonder moeite grote aantallen werknemers toe te voegen. Hiervoor gebruiken we een import bestand. Omdat er vaak specifieke informatie bij het importeren aan de werknemer accounts toegevoegd moet worden assisteren we je hierbij. Neem contact op via een support ticket om de gratis import ondersteuning aan te vragen.
Hoe activeer ik het account van een Werknemer?
Om aan Bedrijfsrooster toegevoegde werknemers toegang te geven tot hun Bedrijfsrooster account, dient de gebruiker geactiveerd te worden.
- Ga naar menu "Personeel > Overzicht > [werknemer dossier]".
- Ga in het werknemer dossier naar de "Gebruiker > Account status" tab.
- Zet de "login status" op actief en klik op [Opslaan].
De werknemer ontvant een uitnodiging per e-mail om zijn account te activeren door een wachtwoord in te stellen.