In het Databoek maak je rapportages gebaseerd op data uit jouw Bedrijfsrooster omgeving, welke vervolgens in pdf of excel formaat te downloaden zijn. Deze rapportages kun je inrichten naar wens door de filtering en sortering van kolommen naar jouw voorkeur in te stellen. Het Databoek vind je terug via:
- "Administratie > Rapportages > Databoek".
Hoe werkt het Databoek?
Via het Databoek heb je diverse mogelijkheden om specifieke data waar naar jij op zoek bent, op een overzichtelijke manier te tonen, filteren en exporteren.
1. Selectie van data
In de bovenste regel kies je de categorie van data die je wilt zien met daarbij in sommige gevallen een subcategorie, en de periode waaruit de data getoond moet worden.
Er wordt onderscheid gemaakt tussen de volgende categorieën:
- Rooster: Inzicht in alle tijdgebonden registraties, zoals diensten en taken.
- Personeel: Inzicht in alle persoonsgebonden data, zoals Persoonsgegevens en Contracten
- Rapportage: Inzicht in Rapportages zoals de Verloningsrapportage.
- Bestanden: Inzicht in bestanden toegevoegd in diensten of aan personen
2. Tabel weergave & Filteren
In de tweede regel kun je vervolgens filters gebruiken om kolommen naar wens wel/niet te tonen, en binnen deze kolommen te filteren.
3. Exporteren van de Rapportage
Nu het rapport naar wens is opgemaakt kunnen we deze als PDF of XLS bestand exporteren. Klik op het onderstaand geselecteerde icoontje voor de opties.
Bij sommige rapportages heb je de optie 'Download Rapport Excel'. Kies deze optie als je volledige, uitgebreide rapportage wilt downloaden. Omdat uitgebreide rapportages grote bestanden zijn, worden deze eerst online opgehaald. Klik na het ophalen op het wolkicoontje dat vervolgens verschijnt om de excel te downloaden.