Zelf je beschikbaarheid doorgeven is mogelijk in Bedrijfsrooster. Dit is nodig als de werkgever het rooster in gaat plannen obv de beschikbaarheid van medewerkers. In Bedrijfsrooster wordt het onderscheid gemaakt tussen standaard beschikbaarheid en specifieke beschikbaarheid.
Hoe kan ik mijn Standaard Beschikbaarheid instellen in Bedrijfsrooster?
Je standaard beschikbaarheid (dagen en uren die je normaal gesproken wekelijks beschikbaar bent) kun je op de volgende manier invullen:
- Ga naar menu "Jouw Naam > Beschikbaarheid".
- Klik op het tabblad "Standaard".
- Klik op "Toevoegen" en vul de beschikbare tijden, en op welke dag deze standaard beschikbaarheid wekelijks terug moet komen.
- Klik op de groene knop "Toevoegen".
Standaard Beschikbaarheid en Inventarisatieverzoek
Bedrijfsrooster kan op twee manieren standaard beschikbaarheid verwerken.
- Standaard beschikbaarheid zonder inventarisatieverzoeken. Hierbij kun je het als medewerker het altijd aanpassen, indien gewenst. Eenmalige afwijkingen regel je dan via Specifieke Beschikbaarheid.
- Standaard beschikbaarheid doorgeven na een inventarisatie. Hierbij moet de Beschikbaarheid binnen een bepaald tijdvenster, en voor een bepaalde periode doorgegeven worden. Dit is alleen zo wanneer dit door de werkgever zo is ingesteld.