Bedrijfsrooster heeft een uitgebreide contracten module die rekening houdt met verleden en toekomst. Hierdoor is het mogelijk wijzigingen in te laten gaan in de toekomst, of aanpassingen in voorwaarden met terugwerkende kracht door te voeren, waardoor de administratie kloppend blijft/wordt.
Wat is het Verschil tussen een Contract en een Versie?
In Bedrijfsrooster maken we onderscheid tussen een contract en een contract versie. Deze termen worden hierna in dit artikel ook veelvuldig gebruikt. Een contract bevat altijd tenminste één versie. In het geval van een wijziging binnen hetzelfde contract (bijvoorbeeld een loonsverhoging) wordt er binnen een contract een extra versie aangemaakt.
In het Tabblad "Contracten" in het medewerkersdossier zijn alle aangemaakte historische, huidige en toekomstige contracten zichtbaar. Per contract vind je hier ook alle versies die bij dit contract horen, met hierbij de Begin- en Einddatum.
Hoe wijzig ik een versie van een Bestaand Contract?
- Ga naar Menu: "Personeel > Overzicht > Medewerker > Contract".
- " rechts in de regel van de te wijzigen versie > Bekijk en bewerk versie > om te bewerken".
- Bewerk de gewenste velden en klik op "Opslaan"
Hoe voeg ik een Nieuw Contract/Nieuwe Versie van een bestaand Contract toe?
- Ga naar Menu: "Personeel > Overzicht > Medewerker > Contract".
- Klik op " > Nieuwer Contract aanmaken".
- Voeg voorwaarden toe volgens de stappen uit de alinea hierboven "Hoe wijzig ik een versie van een Bestaand Contract?".
Een nieuwe versie van een bestaand contract werkt exact hetzelfde als een nieuw contract aanmaken. Je onderneemt dus dezelfde stappen als hierboven, alleen selecteert nu in stap 2 "Versie wijziging toevoegen".
Hoe voeg ik een Historisch Contract toe?
Om een Contract met een afloopdatum in het verleden toe te voegen onderneem je exact dezelfde stappen als in "Hoe voeg ik een Nieuw Contract/Nieuwe Versie van een bestaand Contract toe?". Nu kies je alleen de optie "Historisch contract aanmaken" in stap 2.
Hoe wijzig ik de Begindatum en Einddatum van Contracten/Versies?
- Ga naar Menu: "Personeel > Overzicht > Medewerker > Contract".
- Klik naast de te wijzigen Begin- of Einddatum op het om te wijzigen.
- Vul de gewenste datum in en klik op om op te slaan .
Let op: Je kunt een wijziging in Begin- of Einddatum nooit toepassen als deze een ander contract (of versie) overlapt. Je dient dus eerst de Begin- of Einddatum van de andere versie aan te passen.
Hoe verwijder ik Contracten/Versies?
- Ga naar Menu: "Personeel > Overzicht > Medewerker > Contract".
- Klik op rechts in de regel van de te verwijderen versie en klik: "Verwijder deze versie".