Bedrijfsrooster kent een eenvoudige rollen structuur, waarmee gebruikers bepaalde rechten toegekend krijgen. Er wordt onderscheid gemaakt op Vestiging en Team niveau.
Stel Vestiging rollen in via menu "Beheer > Vestiging > [naam vestiging]"
Bedrijfsrooster Oprichter
- Deze rol is aan één persoon toe kennen, en is standaard degene die Bedrijfsrooster begint. Alleen deze persoon kan deze rol toekennen aan een andere gebruiker.
- Alleen de Bedrijfsrooster Oprichter kan de rol Bedrijfsleider toekennen aan andere gebruikers.
- Deze persoon staat als officieel contactpersoon bekend bij Bedrijfsrooster en beheert de licentie.
- Het e-mailadres van deze gebruiker wordt als officieel Notificatie E-mailadres gebruikt door Bedrijfsrooster, bijvoorbeeld voor kennisgeving van belangrijke mededelingen.
- Wil je de Bedrijfsrooster Oprichter wijzigen? Dan kan alleen de huidige Bedrijfsrooster Oprichter de nieuwe persoon instellen. Heeft die persoon geen toegang meer tot Bedrijfsrooster? Het is dan noodzakelijk om vanaf het e-mailadres van de huidige Bedrijfsrooster Oprichter je vraag via een Support Ticket aan Bedrijfsrooster voor te leggen. Vermeld daarbij ook het e-mailadres van het gebruikersaccount dat Bedrijfsrooster Oprichter moet worden.
Bedrijfsleider
- Deze gebruikers hebben toegang tot het menu Administratie en Beheer en daarmee vrijwel alle instellingen van de software.
- Alleen de Bedrijfsrooster Oprichter kan de rol Bedrijfsleider toekennen aan andere gebruikers.
- Bedrijfsleiders kunnen de rol Manager toekennen aan andere gebruikers.
- Bedrijfsleiders kunnen contracten beheren, nieuwe werknemers toevoegen, financiële gegevens zoals lonen en omzet beheren en verder alles wat een Manager gebruiker ook kan.
- Bedrijfsleiders kunnen Afdelingen, Locaties en Teams aanmaken en beheren.
Manager
- Deze gebruikers hebben toegang tot het menu Administratie en kunnen operationele taken uitvoeren zoals urenregistratie, verlof accorderen en aanpassingen aan het rooster maken.
- Bedrijfsleiders kunnen de rol Manager toekennen aan andere gebruikers.
- Managers kunnen operationele werkzaamheden uitvoeren, maar hebben geen toegang tot menu Beheer en kunnen bepaalde financiële gegevens niet inzien of beheren.
- Managers hebben overzicht van alle planningen, ook die van Locaties en Teams.
Stel Team rollen in via menu "Beheer > Locaties > [naam locatie]"
Team Leider
- Deze gebruiker kan bepaalde instellingen en gevoelige informatie van Locaties en Teamleden inzien, bepaalde contractinformatie inzien en Team Managers aanstellen.
- Bedrijfsleiders kunnen de rol Team Leider toekennen aan andere gebruikers.
- Team Leiders kunnen alle beschikbare functies voor Locaties en Teams gebruiken.
- Team Leiders hebben toegang tot het menu Administratie, dat beperkt is tot de Locaties waar zij Team Leider zijn.
Team Manager
- Deze gebruikers hebben toegang tot het menu Administratie en kunnen operationele taken uitvoeren zoals urenregistratie, verlof accorderen en aanpassingen aan het rooster maken, beperkt tot de administratie van de Locaties waar zij Team Manager zijn.
- Team Leiders kunnen de rol Team Manager toekennen aan andere gebruikers.
- Team Managers hebben overzicht van de planningen van de Locaties waar zij Team Manager zijn.
Team Lid
- Teamleden zijn gebruikers met dezelfde rechten als normale Werknemer accounts, alleen dan beperkt tot de teams waar zij lid van zijn.
LET OP: Om met teamrollen te werken, moeten de instellingen; "Locatie gebonden Bedrijfsrooster omgeving activeren", en "Locatie gebonden Bedrijfsrooster rechten activeren" op ingeschakeld staan. Deze zijn te vinden via: "Beheer > Instellingen > Weergave"